Så går jeg all in.

Så er der sat ind på kosten big time. Den største hurdle for mig er min aftensmad. Jeg laver dejlig sund mad med en masse grønt, men der er selvfølgelig et men. Jeg spiser alt for meget, og så er jeg helt vild med at få et glas vin til. Det stopper selvfølgelig nu. Jeg tænker at jeg gerne må drikke et hygge glas om fredagen hvis det er under hyggelige omstændigheder, i det rette selskab, og hvis der vel og mærke er plads til det i kalorie regnskabet. Dvs. 1200 kcal pr dag, jeg satser på at det skal være under 1000, men det siger vi ikke til nogen, det anbefales nemlig ingen steder, men hvis jeg har det godt, er det det jeg gør. Jeg er helt klar til at det skal gå lidt tjept.

bikini-2017

Så i aftes tømte jeg mine skabe for jule guf rester, chips og kiks (bastogne, dem har jeg ikke købe siden 1980), og der var ikke så lidt andet blandet. Hvem har købt alt det lort……… Nå, men nu er det væk og der bliver ikke købt mere guf det næste stykke tid. Når der er gæster bager jeg selvfølgelig en dejlig kage, det skal jo ikke gå ud over hverken venner eller drengene at jeg er blevet lidt chubby. Jeg er og bliver et cookie monster.

Apropos chybby, så er det også på tide at vi taler lidt om vægt. Som jeg har sagt så mange gange før, er mit primære mål at blive sund og bomstræk, men de næste måneder vil jeg tage den udskældte badevægt til hjælp. Og jeg tror bare at jeg starter på 10 og tæller ned, så de af jer der vil være med, kan jo gå på vægten i dag og så lave en nedtælling sammen med mig. Mindst et kg. pr. uge er målet. D.16 marts skulle vi være i mål og nede på 0. Målet lyder hverken uoverskuelig eller uopnåeligt vel?

Det er skønt med et del mål, der ikke er alt for langt væk. Så krum halsen piger, vi kan godt. Jeg vil bestræbe mig på at lægge billeder op på instagram, (mettemeyerzeuthen), af mine lette aftensmads kreationer, og de dage der af en eller anden grund ikke er tid eller lyst til det, vil den stå på en dejlig protein smoothie eller en gang grød. I aftes testede jeg faktisk hvor lang tid en smoothie med protein pulver, skyr og frugt, ville holde mig mæt. Jeg spiste den kl.19,30 og jeg kunne snildt holde mig til morgenmaden var klar kl.8,30. Den stod på en halv skive rugbrød, en skive ost, og 100 g yoghurt naturel. Frokosten spiser jeg hver dag i vores fantastiske kantine på arbejde, og det er uden undtagelse, altid muligt at vælge den sunde løsning, selvom det godt kan være svært når man elsker alt hvad det er på buffeten. Men jeg må kører den ind på viljestyrke, og med mit mål i sigte, så er det ikke svært. Det er jo ikke partout nødvendigt at tage fra alle de overdådige fade hver eneste dag. I dag er der feks. rosfrugtmos med oksekød, det skal jeg helt klart smage, selvom det bliver i små mængder. Alt med måde, det er det der virker.

God dag til jer derude.

Kys M

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Comment *